Friday, March 27, 2009

Flere Peugeot 307 med knækket forfjeder

Bo har i en kommentar til forrige indlæg Knækket forfjeder på vores Peugeot 307 SW beskrevet sine oplevelser med en knækket forfjeder på Peugeot 307 SW. Den begivenhed er jo magen til vores, incl. Peugeot værksteds besked om, at en forfjeder er en sliddel.

Klaus har nu også kommenteret forrige indlæg med sin knækkede 307 SW forfjeder.

Det er klart, at Peugeot i sager om problemer på deres modeller skal værne om to ting: deres økonomi og skade på deres image. Ved de selvantændende Peugeot 307 for et par år siden skulle der et antal sager med udbrændte biler til, før de krøb til korset og erkendte en generel fejl. Ligenede overvejelser/hændelser/ulykker må have ligget bag deres tilbagekaldelse af Peugeot Partner på grund af ulykkesrisiko ved knækket forfjeder.

Nu kender jeg således til 3 sager om en knækket forfjeder på en Peugeot 307 SW.
Hvor mange flere sager er der ?
Oplysninger om lignende sager er meget velkomne. Kommenter her eller send en mail til PeugeotSikkerhed (at) gmail.com

Skal der virkelig ske ulykker før de erkender et forfjeder problem på 307 ?
Uheldigt dansk vejrlig får forfjeder på Partner til at knække med risiko for ulykke p.g.a. kontakt med hjul (Peugeots begrundelse).
==> Peugeot tilbagekalder 9000 Partner biler.
Peugeot havde konstateret, at der muligvis var en risiko for at der kunne opstå et fjederbrud.
Uheldigt dansk vejrlig får forfjeder på 307 til at knække og ødelægger dæk (heldigvis ingen ulykke) (Peugeots begrundelse).
==> Peugeot afviser at hjælpe.
En sådan risiko har Peugeot ikke konstateret på Peugeot 307.

Hvor er logikken i ovenstående enslydende begrundelser for hhv. tilbagekalselse og afvisning ? Det er vigtigt, at Peugeot bliver opmærksom på alle forfjeder fejl, så de også kan "konstatere en risiko på 307".

2 comments:

  1. Hey!

    Dejligt at se og læse der er andre med sammen "fejl" som vores... vores fjeder knækkede på motorvejen med 130 km/t og der skete heldigvis ikke noget med os. kunne dog køre helt hjem. Men grunden til at den knækker, er fordi skålen oppe i tårnet er slidt og fjederen ikke kan deje med når man drejer. Så kommer der for meget pres på og så vrider fjederen og til sidst knækker den. Der er desværre ikke meget at gøre, da det betegnes som alm. slidtage, som de kloge siger.
    Men 406´eren har samme problem. Har selv oplevet det. Det var dog støddæmperen der knækkede. Sendte det hele over til FDM og de undersøgte det og fik alle mine udgifter dækket.

    Mvh

    Christoffer

    evt spr. Skriv til mig på cggode@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Tak for jeres kommentarer. Bliv endelig ved med at rapportere om lignende oplevelser med jeres 307.

    Er der stadig ingen der har fået denne skade dækket af importøren/forhandleren ?

    ReplyDelete